Run for fun en home coming - Reisverslag uit Groningen, Nederland van José Lugtenberg - WaarBenJij.nu Run for fun en home coming - Reisverslag uit Groningen, Nederland van José Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Run for fun en home coming

Blijf op de hoogte en volg José

07 Oktober 2014 | Nederland, Groningen

Zondagochtend ging om 5 uur de wekker. Na nog even snoozen moest ik toch echt mijn bed uit, want vandaag was de Run for fun! Een run georganiseerd door een ander weeshuis. Samen met de kinderen van Foodstep ging ik 5 km hardlopen. Thuis had ik al een beetje geoefend, dus dat moet goed komen. Met een gewone keukenklok werd er afgeteld en om 8 uur was het startschot. Iedereen stormde weg, en ik ging op mijn slakkentempo er vandoor. Ik had het gevoel dat het voor mij een gênante race ging worden en als laatste zou eindigen. En aangezien ik tijdens het oefenen even vergeten was dat hier bergen waren, was het behoorlijk pittig. Kuilen, gaten en diepe plassen in de wegen en steil omhoog , een aanslag op mijn enkels was het. Maar wie kan nou zeggen dat hij/zij mee gedaan heeft aan een hardloopwedstrijd in Oeganda, met uitzicht op lake victoria! Na precies 30 minuten kom ik over de finish ssmen met 3 meisjes van Foodstep. Nathalie, Fennie, Uncle Maik en Emma staan op ons te wachten en moedigen ons de laatste 50 meter aan. Een super leuke ervaring en trots op de kinderen van Foodstep, want 2 van hun vallen ook nog eens in de prijzen!

De rest van de zondag hebben we bij het hotel doorgebracht en een wandeling door Entebbe gemaakt.

Maandag zijn we met de groep naar de home coming gegaan. Van Nathalie kreeg ik de opdracht om de vrijwilligers te leren de kinderen te vermaken. Een aantal van de vrijwilligers komen zelf uit de gevangenis of hebben nooit een moederfiguur gehad. Ze hebben daardoor nooit geleerd om kinderen bezig te houden. Het enige wat ze doen is eten en drinken geven en verschonen, verder zetten ze het kind op de grond neer en doen er niks mee.Samen met de vrijwilliger ben ik de kinderen gaan voorlezen helaas wilde ze zelf niet voorlezen. Maar toen ik duplo palte en zij dat ze bij ons op de grond ging zitten ging ze mee spelen, het was heel mooi om te zien dat ze mee ging doen en ook genoot van het samenspelen. Zo bizar dat ze niet weten hoe een kind vermaakt moet worden en hoe je de ontwikkeling van een kind kan stimuleren! De kleine kinderen genoten van het spelen met duplo, waar in Nederland ieder kind mee speelt, hebben ze hier nog nooit van gehoord.

Nadat we uitgespeeld waren zijn Hans en ik de speeltoestellen gaan verven, deze konden wel een likje verf gebruiken. De hele middag zijn we aan het verven geweest en de oudere jongens kwamen ons helpen. Een super leuk en nuttig dagje gehad!


  • 08 Oktober 2014 - 07:35

    Lilian:

    Leuke en interessante verslagen jose!

  • 08 Oktober 2014 - 10:41

    Hanne:

    Wat een andere wereld Jose! Het klinkt heel bijzonder om daar even deel van te zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2014

De laatste dagen

09 Oktober 2014

The pearl of Africa

07 Oktober 2014

Run for fun en home coming

05 Oktober 2014

De twee kanten van Oeganda

05 Oktober 2014

kampiringisa
José

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4208

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: