Goede vlucht - Reisverslag uit Groningen, Nederland van José Lugtenberg - WaarBenJij.nu Goede vlucht - Reisverslag uit Groningen, Nederland van José Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Goede vlucht

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg José

01 Oktober 2014 | Nederland, Groningen

Na verbazingwekkend goed geslapen te hebben ging om 5 uur de wekker. Met een kop thee en een stevig ontbijt in de maag ging ik met 2 koffers richting Midwolda. Daar aangekomen bleek iedereen er al te zijn. Het was een groot kippenhok en behoorlijk heftig op de vroege ochtend! Bleek dat de chauffeur zich ook nog had verslapen, nog meer stress en zenuwen bij iedereen. Gelukkig was hij er redelijk snel en kon de reis beginnen. Bij het afscheid nemen had ik het even moeilijk, misschien toch iets meer zenuwen dan ik durfde toe te geven.

de reis naar schiphol verliep prima en ook op schiphol ging alles goed. Voor we het door hadden zaten we al im het vliegtuig. Op naar Istanbul! Wat een enorm grote stad is dat! Ik keek mijn ogen uit. In Istanbul moesten wij 2 uur wachten en daarna door naar Kigali, Rwanda. Jammer genoeg was het al donker, dus konden wij Afrika nirt zoveel gezien. Dan maar film kijken, the hangover 3 en The book thief. Vooral the hangover 3 is van hoogwaardig niveau! Perfect voor tijdens een vlucht. Midden in de nacht kwamen wij aan in Kigali en na een uur zaten we alweer in de lucht naar onze eindbestemming. Gelukkig was het nog maar een uurtje vliegen.

In Oeganda aangekomen was het verschil met Nederland goed te zien. Alles provisorisch afgezet met rood-wit lint en de werknemers zaten op tuinstoelen. Er was een waar 'health center' opgezet uit angst voor Ebola. Iedereen werd gecontroleerd voordat je verder mocht. We durfden geen foto's te maken, maar het was een mooi gezicht hoe dit in ekkaar gezet was.

Al snel merk je dat je hier blank bent, je hoeft minder lang te wachten en ookbij de douane mochten we doorlopen, terwijl de rest gecontroleerd werd.
Buiten stond de taxi al te wachten. Koffers achter in de pick up en gaan!

Ze rijden hier links, alhoewel minden op de weg favoriet is. Verlichting op fietsen, motoren, scooters kennen ze hier niet en je moet er ook niet raar van opkijken als er iemand in het pikkedonker in eens op de weg loopt.
De hoofdwegen zijn prima, maar de zijwegen zijn een en al hobbel. Vol gas er overheen!

Aangekomen bij het hotel hebben we met zijnj allen een biertje gedronken. Man, wat smaakte dat lekker! Het hotel ziet er goed uit en het personeel is heel vriendelijk.

Eindelijk op bed kan ik niet slapen, veel geluiden en... regen... ja regen. Het regent nu al de hele dag, maar gelukkig knapt het nu ern beetje op.
Vandaag gaan we naar Foodstep. Nathalie komt ons straks ophalen. Ik ben heel benieuwd!

Jullie horen van mij!

Liefs, José

• 01 Oktober 2014 - 14:16

Klaasje:

Leuk bericht! De reis op zich was dus al een avontuur... Fijn dat je goed bent aangekomen, José!

• 01 Oktober 2014 - 15:55

Sanne:

Fijn dat je veilig ben aangekomen. Spannend wat er allemaal nog gaat gebeuren. Ben benieuwd naar de eerste foto's!
    Liefs Sanne

• 01 Oktober 2014 - 17:39

Marieke:

Hahahha "wat smaakte dat lekker". Ja hoor gelijk weer de bier.

Hihi toch meer zenuwen :) Meid veel succes en spannend wat allemaal komt en hoe het gaat. XXX

• 01 Oktober 2014 - 22:12

Danielle:

O heerlijk! Klinkt lekker avontuurlijk.. Geniet er maar lekker van, voor je het weet zit je weer in het gestructureerde Nederland! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

X

• 02 Oktober 2014 - 09:31

Marloes:

De slechte kwaliteit van de wegen en het grappige rijgedrag zijn heel herkenbaar. En inderdaad, het verschil tussen blank en zwart, arm en rijk is nog steeds heel erg zichtbaar. Ik ben echt heel benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.

Liefs Marloes